מעקב לידים באתר – כל מה שצריך לדעת

לא כל ההמרות נולדו שוות

אני לא יודע אם זה ברור לכולם, לי זה היה לא ברור ומאוד מבלבל.

למה שלא כל ההמרות יהיו שוות? אם מדברים על אתר איקומרס, ברור שהוספה לעגלה לא שווה כמו מכירה. אבל האם אפשר להכיל את זה על עוד סוגי אתרים? אתרי לידים למשל?

המאמר הבא הגיע בעקבות שאלה שנשאלתי המון פעמים, ״איך לעזעזל אתה מבדיל בין המרות של השארת פרטים, שיחה ו-ווטסאפ? הרי ברור שמצד אחד, לא דין לחיצה על מעבר לווטסאפ כדין השארת פרטים מלאים באתר, אבל מצד שני, אני רוצה לדעת כמה המרות יחודיות היו, ומה העלות שלהן?״ (בגוגל אדס)

אז הנה הדרך שאני פותר את הבעיה, ועוד בונוס קטן למי שקורא עד הסוף.
(המאמר מתייחס לגוגל אדס, חלק נפרד על פייסבוק ואנליטיקס יתווספו בסוף)

הנחת העבודה

לפני שאני מתחיל בחלק הטכני, ובעקבות הערה של אתגר מfixel (עוד נגיע אליהם בהמשך) צריך לדבר על נושא ערך ההמרה ודיוק ההמרה. האם ליד של ווטסאפ טוב לכם כמו ליד של השארת פרטים? והאם ההגדרה שלנו להמרות האלה מספיק טובה כדי שנוכל להיות בטוחים מספיק שהנתונים נכונים ומהימנים?

אז בנוגע לערך ההמרה, רוב החברות עובדות עם crm מסוג כזה ואחר, שמאפשר בתוך טווח של כחודש להבין מה איכות הלידים מהמקורות השונים. ההמלצה שלי היא שכל המרה ששווה לכם כמו המרה נוספת תכלילו עליה את המאמר והמרות ששוות פחות תמנעו מלהכליל ביחד. במקרה שלי, ווטסאפ, שיחה וליד שווים לי אותו דבר.

בנוגע למהימנות הנתונים, צריך לשים כאן דיסקליימר. שיטת המעקב שאני משתמש בה לווטסאפ / שיחת טלפון מתבססת על לחיצה על לינק, והדיוק שלה לא תמיד הכי גבוהה. הוא לא גבוהה גם בגלל מגבלות טכניות של ביצוע ההמרה, וגם בגלל שבשתי ההמרות הפעולה של השיחה או הווטסאפ מתבצעות רק אחרי הלחיצה ולא כל מי שלוחץ מגיע ומבצע את הפעולה הרצויה. לכן חשוב גם לבדוק את ההתאמה בין הנתונים לבין הcrm או איש המכירות, כדי לראות שהנתונים שלנו אמינים ואפשר לסמוך עליהם. במקרה שאני מציג פה הנחת העבודה היא שהלידים שווים לנו בחשיבותם וגם הנתונים של המעבר בין הלחיצה להמרה היא ברמת סבירות טובה של עבודה. יש דרכים לפתור את הסוגיה של אמינות הנתונים עם כמה כלים מעניינים, נדבר עליהם בחלק הבונוס. אז מתחילים.

ההיגיון

כאשר משתמש עושה את אחת משלושת אפשרויות ההמרה שהגדרנו, שיחה, לחיצה למעבר לווטסאפ והשארת פרטים, במידה ונגדיר את ההמרות כל אחת בנפרד, ניצור מצב שבו לעקוב אחר כל המרה יצור לנו כפילות ולכן עלות לליד שגויה, ובמידה ונעקוב רק אחרי כולן כאותה המרה, נקבל תמונה חלקית ולא ברורה של מה נכון ומה לא נכון.

לכן רוב האנשים יגדירו המרות שונות לכל אחת מן אפשרויות ההתקשרות.
אבל כאן נוצרת בעיה, איך באמת יודעים מה ההמרה הייחודית לאופטימזיציה ועלות לליד.

עכשיו אחרי שכולם מבינים את הסיטואציה נתחיל מאיך בכלל מגדירים את ההמרות.

השארת פרטים

ההמרה הפשוטה ביותר למעקב, והראשונה שלומדים כאשר מלמדים על המרות.
התהליך פשוט: יוצרים את ההמרה בגוגל אדס
לוחצים על ״כלים״ > ״המרות״ > ״+״ > "אתר אינטרנט״

בחירה של ״קטגוריה״ > במקרה שלנו ״הרשמה״.
הזנה של ״שם ההמרה״ > הזנה של ״ערך ההמרה״ – במקרה שלנו 0
הגדרת ״ספירה״ – על מה זה משפיע?
ישנן שתי אפשרויות בחירה, ״כולן״/״אחת״. במידה ותבחרו בכולן, כל פעם שתתבצע ההמרה ההמרה תיספר, במידה ותבחרו באחת, ההמרה תיספר פעם אחת בכל דף.

במקרה שלנו אנחנו רוצים להגדיר ״אחת״.

ההגדרות כאן הן חשובות, שימו לב לא לטעות.
חלון ההמרות > אני מגדיר 30 יום, אבל אפשר גם פחות. ( על ההשפעה של חלון ההמרות אפשר להמשיך לקרוא כאן)
״לכלול בהמרות״> לא! במידה ולא תשנו את ההגדרה כאן, כל המרה תיספר גם בהמרות, וכל המדריך יהיה לא רלוונטי 🙂
״מודל ייחוס״> אני בוחר קליק אחרון. במידה ואתם לא יודעים על ההשפעה של מודל הייחוס, אפשר להשאיר את זה ככה.

לחיצה על ווטסאפ

בשביל להכין את ההמרה על מעקב ווטסאפ, עקבו אחר ההוראות של השארת הפרטים, אבל בקטוגריית ההמרה אתם יכולים לשנות ל״קליק יוצא״ במידה ואתם רוצים. 

לחיצה על מספר טלפון באתר

בשביל להכין את ההמרה – לחיצה על מספר טלפון, בשלב הראשון לחצו על ״שיחות טלפון״ במקום על ״אתר״ > לאחר מכן בחרו ב״קליקים על מספר הטלפון באתר שלך״. שאר הגדרות ההמרה אותו דבר.

אז אחרי שיצרנו את ההמרה, הגיע הזמן להטמיע!

ההטמעה

לצורך ההטמעה אני משתמש בתאג מנג׳ר. (מדריך על עבודה עם התאג מנג׳ר יעלה בהקדם כאן)
לכל המרה, מיד אחרי סיום ההגדרה, יופיע לכם מסך עם 3 אופציות הטמעה. במקרה שלנו נשתמש בתאג מנג׳ר.

לצורך ההטמעה, שמרו את מזהה ההמרה ואת תווית ההמרה.

בתאג מנג׳ר נגדיר 3 טריגרים, טריגר לכל אחת מההמרות שלנו.

 

הטמעה – הגעה לדף תודה

טריגר חדש> תנו שם לטריגר, כדוגמא: הגעה לדף תודה> בחרו ב page view > ובחרו בחלק מן הדפים.
כאן צריך להכניס את ההגדרה שלנו לדף התודה, במקרה שלי, דף שה url שלו מכיל את הצירוף thank-you

הטמעה – לחיצה על ווטסאפ

טריגר חדש> תנו שם לטריגר, כדוגמא: לחיצה על ווטסאפ> בחרו ב just links > ובחרו בחלק מן הלינקים.
כאן צריך להכניס את ההגדרה שלנו ללחיצה על ווטסאפ, במקרה שלי, לינק שה- url שלו מכיל את הצירוף whatsapp. במידה ויש לכם איזה שהוא דף שמוביל לווטסאפ אחר, או לינק אחר, אפשר להכניס כתובת יותר מדויקת. בנוסף בגלל שאנחנו מתעסקים עם לחיצה על כפתור שמעביר לאתר אחר, נרצה להוסיף את ההגדרה של ״חכה לתאגים״ כדי שהתאג שלנו יופעל.
אני שם 2000 שזה שווה 2 שניות.
בנוסף אני מגדיר שזה יפעל בכל מקום שה url מכיל ״.״ שימו לב להוסיף את זה במקום הנכון 🙂

הטמעה – לחיצה על טלפון באתר

טריגר חדש> תנו שם לטריגר, כדוגמא: לחיצה על טלפון באתר> בחרו ב just links > ובחרו בחלק מן הלינקים.
כאן צריך להכניס את ההגדרה שלנו ללחיצה על טלפון לצורך התקשרות באתר, ההגדרה היא לינק שה- url שלו מכיל את הצירוף "tel: ". במידה ויש לכם כמה מספרים ואתם רוצים להוסיף רק אחד, אפשר להכניס כתובת יותר מדויקת עם מספר הטלפון.

אז עכשיו אחרי שהגדרנו את הטריגרים אפשר להגדיר את הטאגים.

הגדרת התאג

תאג חדש> תנו שם לתאג, כדוגמא: google ads – lead calls – all pages> בחרו ב  google ads conversion tracking > והכניסו את מזהה ההמרה, ותווית ההמרה משלב ההטמעה.
חשוב להדגיש, בכל קונטיינר חדש אני מוסיף conversion linker שבלעדיו הדברים לא יעבדו כמו שצריך. בלי להיכנס לטכנולוגיה, אם אתם לא יודעים אם להוסיף תאג או לא, מוזמנים להתייעץ.

עכשיו תוסיפו את הטריגר שיצרנו ביחד שמתאים לערכי ההמרה שהכנסתם, וצרו 3 תאגים שונים של המרה, אחד לכל סוג המרה.

הפסקה

הפעולות שעשינו עד עכשיו מאפשרות לנו לעקוב אחרי השארת פרטים בסיסית, לחיצה על טלפון באתר, ולחיצה על ווטסאפ. אבל עדיין לא הצלחנו לפתור את הבעיה של ספירה ייחודית. החלק הבא יסביר איך אני עושה את זה.

הגדרת המרה ייחודית

לפני שאכנס לטכניקה, התאוריה יחסית פשוטה.
כדי שנוכל לעקוב אחרי המרה ייחודית באתר לפי משתמש ולא לפי המרה, נצטרך להכין המרה נוספת שתהיה ההמרה הכוללת שלנו. במידה וההמרות מתקיימות תחת אותו סשן נשתמש בדרך אחת אבל במידה וההמרות יכולות לקרות גם בסשנים נפרדים, נצטרך להשתמש בטכניקה קצת יותר מתוחכמת.
בשביל הטכניקה הפשוטה יכולים לעקוב אחרי השלבים שעברנו כבר בתחילת המאמר.
שימו לב! כאשר אתם יוצרים את ההמרה הנוספת, בחלק של ״לכלול בהמרות״ הפעם נשאיר את ההמרה על ״כן״ כדי שנוכל לקבל המרה אחת יחידה שעל פיה נדע את העלות לליד האמיתית שלנו.
וגם כמובן לשים את הספירה של ההמרה ל״אחת״.

 אחרי שיצרנו את ההמרה, נשמור את הפרטים שלה. ניצור תאג חדש ונבחר בgoogle ads conversion> נכניס את פרטי ההמרה. ״בהגדרות מתקדמות״ נבחר באופציית – הפעל פעם אחת בעמוד.
בבחירת הטאג, נבחר את שלושת התאגים שהגדרנו בסעיפים הקודמים.
התוצאה?
בכל סשן, ההמרה הייחודית שלנו תופעל פעם אחת לא משנה איזו המרה תופעל, ווטסאפ, שיחה או ליד ובגוגל אדס ההמרה תוצג פעם אחת לכל קליק על המודעה.

 

בעיות

לפעמים לא כל ההמרות קורות באותו סשן, או שאדם יכול לעשות פעולת המרה בכמה סשנים שונים. הוא לחץ על המודעה ואז חזר אחרי זה דרך מודעה אחרת. במידה ונרצה לספור פעם אחת גם אם ההמרות קרו בסשנים שונים, נצטרך ליצור לעצמנו משתנה שישמור לנו את הפעם הראשונה שההמרה בוצעה, וידאג שההמרות הבאות לא יספרו במידה וכבר נספרה המרה אחת.

אז איך אני עושה את זה ? יוצרים עוגיה -cookie – שתשמור לנו את המשתנה שזוכר שכבר ביצענו את ההמרה פעם אחת ומשתמשים בה כדי שלא יספרו עוד המרות באתר.

אז איך יוצרים את העוגיה?

 

שימוש בעוגיה

יוצרים תאג חדש, בוחרים ב html – ומכניסים את קוד ה html של העוגיה שנמצא כאן
הקוד יוצר עוגיה בשם leadCount שתהיה הברומטר שלנו לגביי לידים.
נכין משתנה עוגיה בשם leadCount שישאב את הערך מהעוגיה. הערך הדיפולטיבי הוא 1.

ניתן לתאג את הטריגרים של ההמרות שלנו כדי שכל פעם שהמרה תתבצע הוא יספור אותה. במידה ותרצו להשתמש ולדעת כמה המרות משתמש עשה תוכלו לקחת את זה מהעוגיה גם כן. (ערך העוגיה הוא מספר ההמרות הייחודי לאותו יום למשתמש)

בשלב הזה נשכפל את הטריגרים שלנו, כדי שהטריגר הרגיל שהכנו יעבוד על תאג הhtml והטריגרים החדשים יקבלו תנאי שיגרום להם לפעול במידה והמשתנה שלנו שווה 1, ז״א שהמשתמש לא ביצע המרה עדיין באתר.
*count cookie זה השם שנתתי למשתנה שלנו שלוקח את ההמרה מleadcount

אחרי שתוסיפו את התנאי, ההמרה תיספר פעם אחת ביום (אפשר לשנות את זה בהגדרות העוגיה) ותיתן לכם את המספר המדויק של המרות ייחודיות באתר.

סיכום

4 המרות, 6 טריגרים, 3 טריגרים ללא תנאי ועוד 3 עם תנאי.
התחלנו את המאמר בהסבר איך ליצור ולהפעיל את ההמרות, הבנו למה נרצה ליצור המרה נוספת כדי שנוכל לעקוב בצורה נכונה אחרי ההמרות הייחודיות שלנו וראינו איך מבצעים את הפעולה בעזרת עוגייות.

אני חוזר ואומר, הנחת העבודה שלנו היא שההמרות שהגדרנו שוות לנו בחשיבותן, ואמינות. בלי הנחת העבודה הזאת הנתונים שלנו יכולים להיות לא מדויקים ולגרום לנו לבעיות ניתוח, וגם בעיות באופטימזיציה של הפלטפורמות השונות.

אז מה עכשיו?

אנליטיקס

באנליטיקס המצב פשוט יותר, כל מה שצריך לעשות הוא להכין איבנט שישלח את הפרטים הנכונים לפי הטריגר. את הקטגוריה, ופעולת ההמרה אפשר להשאיר ולהחליף את הלייבל בלייבל הנכון.

פייסבוק

בפייסבוק המצב מתחלק ל2 חלקים.

במידה ואתם משתמשים בהמרות בסיסיות של פייסבוק, יש לכם אפשרות להתשמש בunique כדי לדעת כמה המרות ייחודיות יש לכם. (חוץ מבמטריקת הlead)

במידה ואתם משתמשים בlead או בהמרה מותאמת אישית, תצטרכו להשתמש בדרך השניה שהצגתי ולהכין 4 המרות שונות כדי לספור במידה טובה את העלות האמיתית ללליד שלכם.

בונוס – כי הבטחתי

בתחילת המאמר דיברנו על ההבדל בין לחיצה על ווטסאפ, לבין כתיבה של הודעה בווטסאפ.
צריך להבין שלא כל מי שלוחץ על מעבר לווטסאפ באמת עובר וכותב הודעה. הנחת העבודה הזו מאוד חשובה כדי שנוכל לדעת נתונים מדויקים.
אז מה אפשר לעשות כדי לדייק יותר טוב? להשתמש בבוט ווטסאפ ובהמרה אופליין.

למה השימוש בבוט יכול להיות משמעותי טוב יותר לנתונים? התשובה היא המרה אופליין. בעזרת בוט נוכל למדוד את ההמרה בצורה מדויקת ולקבל נתונים טובים יותר במערכות שלנו. אני רוצה לפרגן פה ליניב – יש לו מוצר נהדר ואני ממליץ בחום לדבר איתו! (אין לי אפיליאייט, לא אוהב את זה. תשתמשו כי כדאי לכם, לא כי כדאי לי) – הנה קישור לאתר שלו: https://wa.studio/

ומה עושים בתחום של מדידת שיחות? callbox למערכת הזאת יש כל כך הרבה פיצ׳רים שאני באמת לא יכול להרחיב, אבל אני ממליץ בחום לכל מי שרוצה לחזק את מערך המכירות הטלפוניות שלו.

מה עכשיו?

אני יודע שהפוסט ארוך, ואני מקווה שהצלחתי להעביר את התוכן כמו שצריך כדי שתצליחו ליישם את הטכניקה וגם להבין למה אנחנו משתמשים בה.

במידה ויש לכם הערות אשמח לשמוע!

פינת הפרגון – Fixel

אני מאמין מאוד גדול בלפרגן. יש לי כמה סיבות אבל העיקריות הן:

1. אני משתמש בכלים נהדרים וזה משדרג לי את העבודה, למה שעוד אנשים לא ישתמשו?
2. כשאתה מפרגן אתה לומד.

אז בפינת הפרגון שלי אני רוצה לדבר על כלי שאני ממש אוהב, Fixel, שעוזר לי המון בעבודה עם לקוחות.

Fixel הוקמה מתוך מטרה לשפר את ביצועי הקמפיינים.
אני משתמש בלטפורמה שלהם ל3 דברים עיקריים: סיווג משתמשים, אופטימזיציה ולוק אלייקים.
הלקוחות שלי רואים שיפור של כ30% בהמרות ובהכנסות, אז אני ממש ממליץ לבדוק אותם!
Fixel

מדריך על Fixel יעלה בהמשך עם קייסטאדי שאני מקווה שתאהבו.

אז במידה ויש לכם הערות אשמח לשמוע!

מאמרים מומלצים

10 טיפים למפרסם ברשת המדיה – GDN

10 טיפים למפרסם ברשת המדיה – GDN

״בעזרת רשת המדיה של Google, אפשר להגיע לאנשים בזמן שהם גולשים באתרים המועדפים עליהם, מראים לחברים סרטונים ב-YouTube, בודקים את…
מצב הצגה ודיבאג חדש – גוגל תאג מנג׳ר

מצב הצגה ודיבאג חדש – גוגל תאג מנג׳ר

טאג מנגר מתחדש במצב פריביו חדש ! וכן הפלטפורמה האהובה עליי ועל רבים משנה את פניה בצורה דרסטית. זה לא…
מעקב לידים באתר – כל מה שצריך לדעת

מעקב לידים באתר – כל מה שצריך לדעת

לא כל ההמרות נולדו שוות אני לא יודע אם זה ברור לכולם, לי זה היה לא ברור ומאוד מבלבל. למה…